Friday, January 1, 2010

aku dan cakerawala..

aiseh tajuk kan main..padahal tk tau nk tulis apa pun..aceli nk buat spesel entry on 010110..but tlmbt sudah..tp tkper since this is my blog..kita assume tarikh masih 01.01.10..cantek kan the numbers..dengar2 arini ramai yg naik pelamin, btunang n etc...n kebetulan pulak arini jumaat..kita doa2 sapa2 yg buek kenduri itu makin dilimpahi dengan rahmat yer..amin...dan kepada yang bersedih arini..semoga tabah menghadapi dugaan dari-Nya.

tadi tengok sikit berita..sedih bila palestin di bedil oleh penyanggak2 yang ntah apa2 tu..on new year la tu..benggong nyer manusia..my hearts goes to palestinian...Ya Allah kau kuatkanlah hati mereka..Amin...

saya ada kawan2 yang aktif dlm blog..when the year come to end..derang akan buat listing pasal movie of the year song of the year n etc...best kan..aku lak mana reti nk wat bende2 mcm tu..tengok org nye chart jer le heheheh

tajuk aku dan cakerawala mcm best kan..one day nanti aku nk buat la sajak ka pantun ke gurindam ke syair ke..teater ke ngn tajuk tu....hehehe..cam tk trcapai akal ku jer..sekali lagu elyana daa....

bercakap pasal new year resolution ni..ermm aku rasa azam aku mcm2 thun lepas gak..hopefully akan tercapai..cuma thun ni ada extras sikit..ehehe..doa2 la tercapai...

i've learnt lot of things througout the year (2009)..mostly on cara memperbaiki diri ini..ya saya sungguh...entah la..susah nk describe..senang citer..suma org ada kebaikkan dn keburukan..so alhamdulillah..kita diberi peluang untuk membaikinya..eh tk bermakna aku ni jahat yer..ermm nakal lite2..tk jugek nakal..nth..biasa2 aja...one more thing i feel more calmer..betul org kata..klu kita memaafkan orang n berdoa untuk kebaikan orang itu..hidup kite lebih tenang la kot..its true..its hard to forgive and forget..but..lets gone be bygone..tarak hal nyer..seumpama makan nasik terkurang lauk jer..next day ada rezeki lebih kita tambah lauk..and will be happier..the key is..doa..doa... Ingat ya..doa is senjata orang muslim.... hehe cam alim lak...anw..its true..sentiasa la berdoa kepada Allah..jangan berdoa kat benda lain lak yer..syirik tu...


ok ..tu jer la mata gue dh ngantok..oh ya aku dengar jimmy shanley dh bertunang..uwaa melepas la aku..ahahhaha..aku rasa jimmy shanley is the most hensem mengancam menarik tertarik ko mmg dbomb kat mesia ni..korang tk setuju..sukati la..ala dia bertunang tk kasi tau pun..lenkali ajak la ..aku pun nk g kenduri dia gak hehe...trpksa la aku cari artis lain untuk diminati ....hehe.boleh camtu...boleh la kan...

ok daa..selamat tahun baru 2010..ermm cakerawala pun sethun tua..semoga kita terus dirahmati dan diberkati untuk terus menghuni cakerawala berbumbung tujuh ini..Amin..

No comments: